Το μάθημα για την Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον έχει ως σκοπό να αναπτύξουν οι μαθητές αναλυτική και συνθετική σκέψη, να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα και να μπορούν να επιλύουν απλά προβλήματα σε προγραμματιστικό περιβάλλον.
Το μάθημα έχει ως πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων σχετικών με την αλγοριθμική και την ορθολογική τους χρήση στην καθημερινή ζωή. Πολλές βασικές έννοιες αλγοριθμικής αλλά και προγραμματισμού συνιστούν αναπόσπαστο τμήμα των γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων που πρέπει να αποκτήσει ο μαθητής.
να μπορούν να επιλύουν απλά προβλήματα σε προγραμματιστικό περιβάλλον
Εκπαιδευτικό πλάνο
Συγγραφή κώδικα πρωτίστως σε Ηλεκτρονικό υπολογιστή με σκοπό ο μαθητής να αντιληφθεί την παραγωγή αποτελέσματος στο πρόγραμμα που κατασκεύασε, να αποκτήσει εμπειρία στον προγραμματισμό και να είναι σε θέση να διορθώσει τα λάθη του.
Προετοιμασία του μαθητή με βάση τα υψηλά στάνταρ των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Διανομή εκπαιδευτικού υλικού σε κάθε μαθητή με πλήθος ασκήσεων
Διαγωνίσματα στα πλαίσια των Πανελλαδικών εξετάσεων ανά τακτά χρονικά διαστήματα με σκοπό τον έλεγχο της προόδου του μαθητή, την εξοικείωση του με το νέο περιβάλλον, την επικέντρωση στα σημεία που απαιτείτε περαιτέρω εργασία και ενημέρωση του γονέα.
Η ΓλωσσοΜάθεια είναι ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού. Η γλώσσα που υλοποιεί είναι αυτή που διδάσκεται στα πλαίσια του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" (ΑΕΠΠ).
Αν και ο αρχικός στόχος της ΓλωσσοΜάθειας ήταν να λειτουργήσει υποστηρικτικά για τη διδασκαλία της ΑΕΠΠ, σύντομα ξεπέρασε τα όρια αυτού του μαθήματος και πλέον χρησιμοποιείται στη δευτεροβάθμια αλλά και τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε περιπτώσεις που στη διδακτέα ύλη περιλαμβάνεται το αντικείμενο του προγραμματισμού.
Σκοπός της ΑΕΠΠ είναι να εισάγει τους μαθητές στην αλγοριθμική σκέψη και στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Δεν γίνεται χρήση μιας πραγματικής γλώσσας προγραμματισμού, αλλά μιας υποθετικής ψευδογλώσσας ("ΓΛΩΣΣΑ") οι εντολές της οποίας γράφονται στα ελληνικά. Η θεωρητική φύση του μαθήματος και η έλλειψη κάποιου είδους πρακτικής εξάσκησης, καθιστούν την ΑΕΠΠ μάθημα δύσκολο στην κατανόησή του αλλά και στη διδασκαλία του.
Η ΓλωσσοΜάθεια παρέχει όλες τις διευκολύνσεις που απαιτούνται για την αρμονική εξοικείωση των μαθητών με τις έννοιες ενός προγραμματιστικού περιβάλλοντος. Ιδιαίτερη μέριμνα έχει ληφθεί για την απρόσκοπτη συγγραφή του κώδικα, αλλά και για την εμφάνιση αναλυτικών μηνυμάτων σφάλματος, κατανοητών ακόμα και από αρχάριους χρήστες. Σε περίπτωση που το πρόγραμμα είναι σωστό, είναι δυνατόν να εκτελεστεί με επιλεγόμενη ταχύτητα και πλήρως παραμετροποιήσιμη παρακολούθηση τιμών για μεταβλητές και εκφράσεις.
Τα οφέλη μιας τέτοιας διδακτικής προσέγγισης είναι σημαντικά:
Οι μαθητές θα μπορούν πλέον να βλέπουν άμεσα τα αποτελέσματα των προγραμμάτων που δημιουργούν και έτσι θα τα κατανοούν καλύτερα και ευκολότερα.
Οι καθηγητές θα μπορούν να ελέγχουν σε ελάχιστο χρόνο την ορθότητα ακόμα και των πιο μακροσκελών προγραμμάτων.
Οι μαθητές που έχουν Η/Υ στο σπίτι θα μπορούν να εξακριβώσουν οι ίδιοι αν έχουν λύσει σωστά κάποια άσκηση, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο κατακόρυφα την αποδοτικότητα της μελέτης τους.
Το εργαστήριο Πληροφορικής αποκτά πλέον ζωτικό ρόλο. Πολλοί μαθητές ταυτόχρονα μπορούν να πειραματίζονται με δεδομένες ασκήσεις, μαθαίνοντας από τα λάθη τους.
Σκοπός της ΓλωσσοΜάθειας είναι η υποβοήθηση του έργου του εκπαιδευτικού, όντας ταυτόχρονα ένα πολύτιμο εργαλείο για το μαθητή.
Για τους λόγους αυτούς η ΓλωσσοΜάθεια διατίθεται δωρεάν